Informatie over A-tot-Z-garantie

De Amazon A-tot-Z-garantie biedt je bescherming wanneer je items koopt die worden verkocht en verzonden door externe verkopers. Onder de Amazon A-tot-Z-garantie worden de staat van het item dat je koopt en de tijdige bezorging ervan gegarandeerd. Als er problemen zijn, kun je contact opnemen met ons team en controleren we of een terugbetaling kan worden verleend.

Je kunt een A-tot-Z-terugbetalingsverzoek indienen wanneer alle volgende punten van toepassing zijn:


  1. Je hebt via je account contact opgenomen met de verkoper.
  2. Je hebt twee dagen gewacht op een reactie.
  3. Je verzoek voldoet aan een van onze A-tot-Z-garantievoorwaarden hieronder:
  • De verkoper heeft het item niet binnen 3 kalenderdagen na de maximale verwachte leverdatum bezorgd of de tracking toont een leveringsbevestiging (en je hebt het product niet daadwerkelijk ontvangen), afhankelijk van wat eerder is.
  • Het item dat je hebt ontvangen, is beschadigd, defect of anders dan beschreven
  • Je bent van gedachten veranderd en je hebt het item geretourneerd in overeenstemming met het retourbeleid van Amazon, maar je bent niet terugbetaald of de terugbetaling was een verkeerd bedrag. Je moet (1) een retourverzoek indienen binnen 14 dagen na ontvangst van het item (of aan het einde van een verlengde retourperiode, bijvoorbeeld de verlengde retourbeleid voor kerst, indien later) en (2) de retourzending opsturen binnen 30 dagen (datum poststempel) na het regelen van de retourzending met de verkoper.
  • De verkoper stemde ermee in om je terug te betalen of het item te vervangen en je bent niet terugbetaald, de terugbetaling had een verkeerd bedrag of de vervanging is niet verzonden.
  • Je wilt een item retourneren en de verkoper biedt geen (1) retouradres binnen Nederland, (2) vooraf betaald retouretiket of (3) volledige terugbetaling zonder dat je het item moet retourneren.
  • Er zijn extra kosten in rekening gebracht (bijvoorbeeld door de douaneautoriteiten voor een zending naar de EU) naast de aankoop- en verzendprijs die je hebt betaald, en de verkoper heeft deze kosten niet betaald.
  • Je hebt niet langer dan 90 dagen na de verwachte leverdatum gewacht om je claim in te dienen.

Als je een probleem ondervindt dat hierboven niet is vermeld, kun je het probleem nog steeds melden, maar moet je er rekening mee houden dat we geen terugbetaling kunnen garanderen totdat het onderzoek is voltooid.

Je vindt meer informatie over het aanvragen van een terugbetaling onder de Amazon A-tot-Z-garantie op de Hulp-pagina Een A-tot-Z-garantieclaim indienen​.

De A-tot-Z-garantie wordt geleverd door Amazon Services Europe S.à r.l., 38 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxemburg, geregistreerd in Luxemburg nr. B-93815, zakelijk licentienummer 100416.

Opmerking:

  • Het volgende wordt niet gedekt onder de Amazon A-tot-Z-garantie: digitale artikelen, betalingen voor services, cash-equivalenten.
  • Deze garantie geldt niet voor digitale items, diensten, verzekeringen of garanties gekocht via Amazon, of opgeslagen waarde-instrumenten.
  • Als je je betaling per automatische incasso via je bank of creditcardmaatschappij annuleert, heb je geen recht op een terugbetaling onder de A-tot-Z-garantie.
  • De A-tot-Z-garantie is alleen van toepassing op bestellingen bij verkopers op Amazon.nl.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.